Konvensyen KIK Politeknik Seberang Perai dengan tema ”KIK Meningkatkan Budaya Kerja Cemerlang”. Di mana KIK boleh dijadikan wadah untuk menyemarakkan kesedaran di kalangan anggota perkhidmatan awam untuk terus meningkatkan pengetahuan, kemahiran dan daya saing antara mereka. Menerusi pertandingan ini kita dapat mencetus idea-idea yang bernas dan inovasi baru yang diperlukan dalam melaksanakan tugas demi untuk meningkatkan kecemerlangan kualiti di setiap organisasi di peringkat Unit dan Jabatan di Politeknik seberang Perai.Pertandingan ini juga dapat membantu dalam pembudayaan ilmu, pembentukan sikap serta budaya kerja cemerlang di kalangan anggota di setiap organisasi di Politeknik Seberang Perai. Konvensyen ini juga dapat mencapai matlamat ke arah menyediakan modal insan yang cemerlang dan terbilang serta mempunyai kewibawaan untuk bersaing di peringkat yang lebih jauh. Kecemerlangan sesebuah organisasi adalah hasil permuafakatan dan kerjasama antara ahli yang mahukan sesuatu sistem lebih berkualiti yang akan menghasilkan keseronokkan bekerja, seterusnya dapat menaikkan nama institusi.
RASIONAL
1. Memenuhi Pekeliling Kemajuan Pentadbiran Awam Bilangan 7 Tahun 1991 bertajuk Panduan Mengenai Kumpulan Meningkat Mutu Kerja(KMK) bagi meningkatkan kualiti dan kecemerlangan di agensi-agensi sektor awam.
2. Konvensyen yang dijalankan setiap tahun di PSP dapat memupuk peningkatan mutu kerja secara berterusan bagi melahirkan pekerja yang dedikasi, berdisiplin, bertanggungjawab dan mencetus idea baru.
3. Kumpulan di peringkat Jabatan dan Unit di peluang mengemukakan masalah yang telah dikenal pasti atau satu proses kerja baru yang akan diselesaikan melalui pembentukan satu kumpulan yang mantap ke arah menjayakan sesuatu idea yang boleh diguna pakai, relevan kepada keadaan semasa dan mendatangkan faedah kepada organisasi masing-masing khususnya dan Politeknik amnya.
OBJEKTIF
Terdapat 3 objektif Konvensyen yang ditetapkan:-
1. Untuk memberi penghargaan dan pengiktirafan kepada mereka yang terlibat dalam KIK dengan memberi peluang kepada kumpulan-kumpulan KIK membuat persembahan
2. Untuk membuktikan dan memberi keyakinan kepada organisasi di peringkat Jabatan dan Unit bahawa KIK boleh melaksanakan di Politeknik seberang Perai.
3. Untuk menyakinkan bahawa KIK dapat membantu organisasi di peringkat Jabatan dan Unit menyelesaikan masalah berkaitan dengan kerja, seterusnya membuat penambaikan secara berterusan.
RASIONAL
1. Memenuhi Pekeliling Kemajuan Pentadbiran Awam Bilangan 7 Tahun 1991 bertajuk Panduan Mengenai Kumpulan Meningkat Mutu Kerja(KMK) bagi meningkatkan kualiti dan kecemerlangan di agensi-agensi sektor awam.
2. Konvensyen yang dijalankan setiap tahun di PSP dapat memupuk peningkatan mutu kerja secara berterusan bagi melahirkan pekerja yang dedikasi, berdisiplin, bertanggungjawab dan mencetus idea baru.
3. Kumpulan di peringkat Jabatan dan Unit di peluang mengemukakan masalah yang telah dikenal pasti atau satu proses kerja baru yang akan diselesaikan melalui pembentukan satu kumpulan yang mantap ke arah menjayakan sesuatu idea yang boleh diguna pakai, relevan kepada keadaan semasa dan mendatangkan faedah kepada organisasi masing-masing khususnya dan Politeknik amnya.
OBJEKTIF
Terdapat 3 objektif Konvensyen yang ditetapkan:-
1. Untuk memberi penghargaan dan pengiktirafan kepada mereka yang terlibat dalam KIK dengan memberi peluang kepada kumpulan-kumpulan KIK membuat persembahan
2. Untuk membuktikan dan memberi keyakinan kepada organisasi di peringkat Jabatan dan Unit bahawa KIK boleh melaksanakan di Politeknik seberang Perai.
3. Untuk menyakinkan bahawa KIK dapat membantu organisasi di peringkat Jabatan dan Unit menyelesaikan masalah berkaitan dengan kerja, seterusnya membuat penambaikan secara berterusan.
Jika ada sebarang pertanyaan , sila hubungi:
Mohd Hafiz Bin Abdul Halim
Pengurus Projek
Sekreteriat Konvensyen KIK 2010
Politeknik Seberang Perai.
Telefon: 045382015/2017/2018
E-mel : hafiz@psp.edu.my
KONVENSYEN KIK 2010
POLITEKNIK SEBERANG PERAI
28 APRIL 2010
Masa : 8.30 pagi – 5.00 petang
Tempat : Dewan Kuliah Utama, PSP
No comments:
Post a Comment